(H)eerlijk uit in Amsterdam

Eerlijk uit in amsterdam

Stichting Fairtrade Amsterdam start dit jaar met 'Heerlijk uit in Amsterdam'. Deze nieuwe meerjarige campagne richt zich op de promotie van Fairtrade producten in de uitgaanssector in onze hoofdstad. 

Amsterdam is sinds 2014 Fairtrade Hoofdstad. Naast de gemeente hebben inmiddels ruim 200 winkels, horecaondernemers, bedrijven en organisaties structureel hun inkoopgedrag veranderd of verstevigd ten gunste van Fairtrade. Zij schenken eerlijke koffie, thee of een glaasje wijn aan hun klanten of eigen personeel, verkopen producten met het Fairtrade keurmerk of dragen verantwoorde bedrijfskleding. In de culturele sector zijn er meer dan 20 deelnemers, waaronder theaters, bioscopen, muziek- en danspodia, musea en podia voor discussie en debat.

Meerjarige campagne

Stichting Fairtrade Amsterdam zet dit jaar een nieuwe stap met de lancering van een meerjarige campagne met als motto 'Heerlijk uit in Amsterdam'. De campagne gaat van start tijdens de Fairtrade Week in oktober 2017. De focus ligt in eerste instantie op bioscopen, theaters en podia en musea en is gericht op de zichtbaarheid van Fairtrade producten tijdens het uitgaan. In 2018 wordt de campagne uitgebreid naar de horeca in de stad.

Klik hier voor meer informatie